Hallo wij zijn de snelle Zondags ATBBikers

Gem. Leeftijd: +- 35 jaar  ][  Gem. Snelheid: + 21 km/u  ][  Gem. Afstand: 35~70 km 

  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
  • frontsite
TransAlp 2011
Geschreven door Peter vd Oetelaar   
woensdag, 19 oktober 2011 20:28

Tekstvak:   


Verslag Craft Bike TransAlp 2011,

 

Mittenwald – Riva del Garda,

16 – 23 juli 2011

 

 


De voorbereiding / wat vooraf ging.

 

Dinsdag 14 december 2010, 11:50 uur. Zenuwachtig zit ik thuis voor de laptop, vandaag om 12 uur start de inschrijving voor de Craft Bike TransAlp 2011. Joost Nuyens en ik (Peter van den Oetelaar) hebben het doel gesteld om in 2011 de TransAlp te gaan rijden!. Na ons avontuur tijdens de toerversie van de VasaSport TransAlp 2010 (de huttentocht) heeft het virus van de meerdaagse Alpenmarathons ons te pakken. In een enthousiaste bui hebben we dan ook besloten om ons proberen in te schrijven voor de echte!

Lees meer...
 
En dan is het weekend
Geschreven door Annemarie van Malsen   
vrijdag, 01 juli 2011 00:00

De snelste weg is toch recht door die plas ‘Op de fiets zet ik de knop om’

‘Om de eerste twee plassen fiets ik nog heen. Maar daarna fiets ik er dwars doorheen.’
De mountainbikers van ATBbikers.nl willen hun zondagochtend op de fiets voor geen
goud missen. ‘En na zo’n tocht ben ik thuis ook leuker.’



Lees meer...
 
We groeien
zaterdag, 11 december 2010 00:00

Het gaat goed met de ATBBikers.nl club. We groeien elk jaar weer dit is waarschijnlijk te danken aan de leuke mentaliteit in de groep.

Jaar
(dec)
Maand views gem.
(forum/website)
Leden
(+nieuwe)
aktieve
bikers
aktieve
zondagbikers aanwezig
2004 ? 5 5 3
2005 ? 8 (+3) 8 4
2006 84 / - 16 (+8) 10 5
2007 196 / - 22 (+6) 12 5
2008 16.267 / 899 35 (+13) 18 7
2009 17.842 / 2168 94 (+59) 31 12
2010  13.290 / 3180  65 (+20)  21  9

2010:  Helaas is er een terug val te meten in de groep aktieve bikers. Dit is dus ook terug tezien in het forum gebruik. (2009: 17.842 tov 2010 13.290)
De Website is wel meer bekeken zon'n 50% meer. Aktieve forum leden is van 31 leden naar 21 terug is toch zo'n 33%!
Heb geen idee waarom dit is. Dit zijn (oud) leden die toch iets anders zijn gaan zoeken of we gaan te snel? (of te langzaam?)
De groep nieuwe aanmelding is netjes terug genomen volgens onze wens. Waarschijnlijk blijven daar zo'n 20% van over dus 4 toekomstige aktieve leden.
De groep die op zondag traint is nog wel mooi rondt de 10 bikers dus dat is prima.
Laatst aangepast op donderdag, 23 december 2010 21:03
Lees meer...
 
Duchenneheroes 2010 voorbij
Geschreven door Bjorntje   
woensdag, 29 september 2010 18:49

Duchenneheroes 2010 is alweer voorbij, het was een prachtige ervaring met hoogte en diepte punten!

Zaterdag 12 september was het dan eindelijk zo ver en verzamelde alle bikers, begeleiders en vrijwilligers zich op de camping in Wiltz (Luxemburg) om zich voor te bereiden op een week fietsen. Het is wel een heel mooi gezicht om een camping te zien vol met alleen maar bikers, begeleiders van de bikers en alle vrijwilligers die het eten, tenten en alle andere benodigdheden verzorgen deze week. Veel familie en vrienden zwaaiden in Wiltz de bikers uit om ze aan de finish weer te kunnen ontvangen.

Het was zo te horen wel heel anders dan voorgaan de jaren doordat de meeste fietsers niet meer in tenten sliepen maar in luxe caravans en/of campers. Maar de fietsers die wel in een tentje sliepen en na een lange dag fietsen eerst in de regen het tentje op moesten zetten en dan pas konden gaan eten, daar had ik vooral respect voor.DH2010 Bjorntje

Lees meer...
 
ATBBikers voor een goed doel!
Geschreven door Arnoud   
zondag, 02 januari 2011 00:00
Onze eerste tocht van 2011 is georganiseerd voor een goed doel. De gehele opbrengst komt namelijk ten goede aan de zorg voor weeskinderen op de Molukken. De broer van ATBBiker Arnoud zal in Februari vertrekken naar dit deel van Indonesië om zich daar in te zetten voor deze kinderen.


fotos arnoud_2


Voor deze gelegenheid werd door Mark (keetoo) en Arnoud een speciale route uitgezet.
Ondanks de extreme winterse omstandigheden was de interesse voor deze tocht zeer groot. De groep bestond uit 19 enthousiaste deelnemers.

Een paar valpartijen op de spekgladde paden in de bossen van Drunen, Nieuwkuijk en Vught waren helaas niet te voorkomen. Gelukkig maakte het nuttigen van koffie met gebak bij de ouders van Arnoud een hoop goed! Daar hebben we ook meteen even met elkaar gezellig de goede voornemens voor het nieuwe jaar doorgenomen.

De unieke route bleek gelukkig bij iedereen in smaak te vallen. Al moesten enkele deelnemers flink doorbijten tijdens de laatste kilometers!

Heren bedankt,

Arnoud


alle foto's -klik-

 
De Bart Brentjens Challenge 2010 “Mountainbikers terreur!”
Geschreven door Joost2.0   
maandag, 11 oktober 2010 00:00

ATBBikers zijn snel op de BBC2010!

Het is vandaag werkelijk schitterend weer! Goed dat juist vandaag dan ook de Bart Brentjens Challenge is georganiseerd. Het is voor mij de eerste keer dat ik met tijdsmeting zou rijden, dus ik was benieuwd hoe ik het er vanaf zou brengen. Mijn tactiek was niet te fanatiek te beginnen.

In de auto had Apollo mij al ingelicht dat het na de start ieder voor zich zou zijn. Dus even geen vriendjes, maar gewoon volle bak. Dat zorgde al voor de eerste onderlingen strategische uitschakelingen. Naast de psychologische oorlogsvoering betreft de kwaliteit van de fietsen, werd ook het materiaal gesaboteerd. Er werden zadels los gemaakt, snelspanners los geklikt en ventielen open gedraaid. Uiteraard allemaal wel met een knipoog!

We waren al vroeg bij de start. Het voordeel was dat we vooraan in het startvak konden beginnen. Het nadeel was een halfuur blauwbekken. Gelukkig wist JoostB ons wat op te warmen! Na het blauwbekken mogen we eindelijk van start. Van mijn goede bedoelingen komt meteen niks meer terecht. Het is meteen echt volle bak gas geven.

Lees meer...
 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende > Einde >>

Pagina 4 van 7

Online Bezoekers

We hebben 65 gasten online

Mooie momenten Frontsite

  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten
  • Mooie momenten

Kleding Sponsors

Banner

Reclame

Banner
No images
Banner

Geschiedenis

Mountainbiking begon in de late jaren '60 en vroege jaren '70 van de 20e eeuw. In die tijd was er geen mountainbike. De eerste mountainbikes waren gebaseerd op de frames van Schwinn. De rijders gebruikten luchtbanden voor op het strand en voorzagen de fiets van versnellingen en een motorcross stuur. Ze daalden heel snel van de mountain fireroads. De sport is ontstaan in Californië (zie externe links).

Het was pas in de late jaren 70 en de vroege jaren 80 dat fietsproducenten startten met de productie van mountainbikes met gebruik van lichtgewichtmaterialen. Gary Fisher wordt gezien als de eerste producent van de mountainbike in 1979. De modellen waren eigenlijk gewone wegfietsen met een bredere frame en vork om bredere banden toe te laten. De sturen waren ook anders, ze waren recht en niet lichtjes gebogen zoals sturen op racefietsen. Ook waren sommige onderdelen rechtstreeks overgenomen van de BMX fiets. De eerste massaal geproduceerde mountainbike werd geproduceerd door Specialized en had 18 versnellingen.

Tot voor kort, hadden de mountainbikes een wegfietsstijl en afmetingen. Omdat het mountainbiken opkwam en er dus agressievere rijstijlen kwamen, kwamen er nieuwe modellen die sterker en beter waren en betere afmetingen hadden om agressiever te kunnen rijden zoals: over obstakels rijden en houten bruggen en ramps. Nu zijn de mountainbikers gekend om hun meer BMX stijl namelijk op en over alles springen. Nieuwere modellen hebben of 24 of 27 versnellingen, 3 bladen voor en 8 of 9 tandwielen achter.

De nieuwste mountainbikes hebben meestal de volle uitrusting. Vroeger hadden de mountainbikes een stijf (=ongeveerd) frame en geen voorvering. In het midden van de jaren '90 kregen mountainbikes voorveringen. Dit ontlastte de armen van de fietser. De eerste veringen waren 38-50mm lang (3/2 tot 2inch). De vroege veringen waren zwaar en bewogen op en neer terwijl de fietser trapte. Dit nam veel energie weg, vooral tijdens steile hellingen. Om dit te verhelpen werd vering ontworpen waarbij de hoeveelheid vering kan worden geregeld. Veel rijders schakelen de achtervering uit als ze hard fietsen of een steile helling beklimmen. De meeste veringen hebben 100mm (4 inches) veerlengte. De meer agressievere fietsen voor downhill en freeride hebben 200-230mm (8-9inch) veerlengte. Veel rijders prefereren toch een hardtail (= alleen voorvering) frame.

Slider

Strava

Merken

Banner